W ramach zajęć rozwijających z informatyki uczniowie klasy VIII pod opieką p. Magdy Baryłki rozpoczęli pracę z robotami Photon. Pozyskane dla naszej szkoły w ramach rządowego programu "Laboratoria przyszłości" roboty zafascynowały uczniów. Robot jest intuicyjny i prosty w obsłudze dzięki aplikacjom mobilnym i komputerowym. Robot rozbudza wrodzoną ciekawość uczniów i ich emocje, angażując je podczas każdej lekcji.
Robot może poruszać się z dokładnością do 1 cm i obracać się wokół własnej osi z dokładnością do 5 stopni, co czyni go doskonałym narzędziem do pracy.
Uczniowie klasy VIII rozpoczęli swoją przygodę z robotem Photon - moduł EKOLOGIA.
Zestaw opiera się na treściach zawartych w podstawie programowej. Jednym z celów ogólnych kształcenia jest kształtowanie u dzieci i młodzieży postawy szacunku dla środowiska przyrodniczego, upowszechnianie wiedzy o zasadach zrównoważonego rozwoju, motywowanie do działań na rzecz ochrony środowiska oraz rozwijanie zainteresowania ekologią.
Uczniowie ułożyli ścieżkę składającą się z 16 obrazków przedstawiających zanieczyszczenia i postawy proekologiczne. Zadaniem ósmoklasistów było zaprogramowanie robota tak, aby przeszedł całą scieżkę i zaświecił się na zielono, jeśli obrazek przedstawiał proekologiczny element, a na czerwono, jeśli zanieczyszczający miasto. Do zaprogramowania naszego photona uczniowie wykorzystali Scratcha - świetne narzędzie dla programistów, budowali kod w łatwym w obsłudze interfejsie graficznym. W załączniku krótki "film z podróży" naszego robota po ułożonej trasie z obrazków.
Zajęcia z wykorzystaniem robotów wywołały wśród uczniów ogromne emocje, byli bardzo zaangażowani w pracę. To pierwszy, ale na pewno nie ostatni filmik z pracy naszych zdolnych uczniów. Może pokusimy się i zaczniemy pracę z robotami Photon i modułem FIZYKA? Kto wie?