Publiczna Szkoła Podstawowa im. Haliny Mirosławskiej w Grabowie nad Wisłą

Grabów nad Wisłą 57   26-704 Przyłęk

tel./fax 48 677-58-62

pspgrabow@gminaprzylek.pl

WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO - 12-14.06.2014r.

W czwartek, 12 czerwca 2014r. grupą kilkunastoosobową wraz z opiekunami: p. Bożeną Wolszczak oraz p. Wiolettą Mazur wyruszyliśmy na 3-dniową wycieczkę do Zakopanego.

Podczas pierwszego postoju, który miał miejsce w Bartkowie, mogliśmy zobaczyć wspaniały pomnik przyrody, jakim jest Dąb Bartek. Widok wzbudził ogromny podziw wśród uczniów. Z uwagą słuchaliśmy opowieści o historii tego niezwykłego drzewa. Podobnych wrażeń i emocji dostarczyła nam Maczuga Herkulesa oraz zamek, który mogliśmy zobaczyć na kolejnym postoju w Piaskowej Skale. Po wielu atrakcjach, których doświadczyliśmy w czasie podróży, nadszedł czas na zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce. Zeszliśmy 135 metrów pod ziemię!

Drugiego dnia, od razu po śniadaniu, wyspani i wypoczęci wyjechaliśmy bryczką w drogę nad Morskie Oko. Jazda zajęła nam około 2,5 godziny i była największą frajdą. Po dotarciu do celu, czyli nad Morskie Oko, wszyscy byliśmy zachwyceni pięknym jeziorem i kaczkami, które były bardzo oswojone i nie bały się  podpływać do nas. Powrót piechotą znad Morskiego Oka do naszego domku przyprawił wielu uczniom ogromnego bólu nóg, ale wszyscy dzielnie schodziliśmy dalej. Następnie mogliśmy wyszaleć się zakupowo na Gubałówce i Krupówkach! Wjazd na Gubałówkę był super atrakcją. Piękna panorama gór i wspaniała pogoda współgrały ze sobą. Po powrocie do domku urządziliśmy sobie ognisko.

Ostatniego dnia wszyscy wyruszyliśmy na basen, gdzie spędziliśmy aż 4 godziny. Pogoda nie dopisała tego dnia, ponieważ padał deszcz i było zimno, ale i tak kąpaliśmy się w gorącej wodzie na zewnątrz! Zjeżdżalnie, sauny i wiele innych atrakcji sprawiły, że nikt nie chciał wychodzić z basenu. Po upływie czasu przeznaczonego na kąpiel wróciliśmy do domku, w którym mieszkaliśmy. Spakowaliśmy się i ze łzami w oczach żegnaliśmy się z piękną panoramą gór i Zakopanem. Pod szkołę wszyscy dotarliśmy po północy.

Wszyscy  na pewno dobrze i na długo  zapamiętamy  tą 3-dniową wycieczkę w góry i z niecierpliwością będziemy  czekać na kolejną!

Tekst przygotowała uczestniczka wycieczki – Julia Suwała.