Publiczna Szkoła Podstawowa im. Haliny Mirosławskiej w Grabowie nad Wisłą

Grabów nad Wisłą 57   26-704 Przyłęk

tel./fax 48 677-58-62

pspgrabow@gminaprzylek.pl

WYCIECZKA DO SABAT KRAJNO I MUZEUM ORŁA BIAŁEGO - 13.05.2013r.

Poniedziałek, 13 maja 2013r. uczniowie kl. IV-VI zapamiętają jako pełen przygód.
W tym dn. wraz z wychowawcami: kl. IV- p. Bożeną Potucha, kl. V- p. Renatą Marzęda i kl. VI- p. Magdą Baryłka, wybrali się na krajoznawczą wycieczkę w okolice Gór Świętokrzyskich.

Wyjazd z Grabowa nastąpił o 7.00 rano. Wszyscy pojechaliśmy do kina „Helios”
w Radomiu. Spędziliśmy bardzo wesoło czas oglądając zabawny film animowany
pt. „KRUDOWIE”. Fabuła pełnej przygód komedii rozgrywa się w epoce prehistorycznej. Bohaterowie filmu to pierwsza rodzina na świecie, która postanawia wyruszyć w niecodzienną wędrówkę, ponieważ jaskinia, w której do tej pory żyli, zostaje zniszczona. Krudowie błądzą przez nieznane im dotychczas ziemie, odnajdują kraj pełen zadziwiających istot. Ich byt zmienia się diametralnie, gdy z przyszłości nadchodzi obcy człowiek z wynalazkiem płomienia. Czy rodzina z epoki kamienia łupanego da sobie radę z tym niezwykłym zdarzeniem? Na to pytanie odpowiedzieli sobie uczniowie po obejrzeniu seansu.

Następnie w wesołych nastrojach ruszyliśmy w dalszą podróż. Kolejnym etapem naszej wyprawy było zwiedzanie ALEI MINIATUR  w parku rozrywki „Sabat Krajno”. Budowle, które tworzą „Cudowny Świat” zostały odtworzone z wielką starannością i dokładnością. Uczniowie mieli okazję zobaczyć m.in.: Plac św. Piotra z Bazyliką Watykańską, miniaturę Koloseum, wieże World Trade Center, wieżę Eiffla, słynną Operę w Sydney, wulkan Etna i piramidę Cheopsa. Była to fascynująca podróż po świecie. Widok na przepiękną panoramę Gór Świętokrzyskich zapierał dech.

Ostatnim etapem naszej szkolnej wycieczki było zwiedzanie ekspozycji plenerowej
 w Muzeum im. Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej. Ekspozycja plenerowa obejmuje prawie 1,5 ha placu. Zgromadzono na niej ponad 100 eksponatów uzbrojenia Wojska Polskiego z okresu II wojny światowej. Zobaczyliśmy m.in. TS-8 „BIES” samolot szkolno-treningowy, ciągnik artyleryjski D-350 „Mazur”, kuter torpedowy ORP „Odważny” oraz działo szturmowe StuG-IV.  Uczniowie mogli sami wejść do samolotu i kabiny pilota, przekonać się jak jest to ogromna maszyna. Była to pasjonująca lekcja historii..

Zakończyliśmy naszą podróż ogniskiem połączonym z pieczeniem kiełbasek. Zmęczeni, pełni nowych wrażeń oraz doświadczeń wróciliśmy do szkoły. Na długo ten dzień pozostanie w naszej pamięci.