Publiczna Szkoła Podstawowa im. Haliny Mirosławskiej w Grabowie nad Wisłą

Grabów nad Wisłą 57   26-704 Przyłęk

tel./fax 48 677-58-62

pspgrabow@gminaprzylek.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2369002
  • Do końca roku: 227 dni
  • Do wakacji: 34 dni

ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU - 03.04.2023 r.

„Rozumiemy innych! Pomagamy sobie! Jesteśmy razem!” – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w naszej szkole!

2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Celem tegoż święta jest podnoszenie społecznej świadomości na temat tego zaburzenia, ponieważ zostało ono uznane przez ONZ za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata. Na autyzm nie ma lekarstwa. W samej Europie rozpowszechnienie spektrum autyzmu to ok. 1 na 100 dzieci. Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z funkcjonowaniem w codziennym życiu. Drażni ich hałas, cisza czy nawet materiał ubrania. Nie radzą sobie z odczytywaniem emocji innych osób, nie mówią lub mówią dużo. Sól może mieć dla nich kwaśny smak, a śnieg może parzyć. Mocno uzewnętrzniają swoje emocje lub głęboko je skrywają. Nie jest to złe postrzeganie świata. Jest inne i zasługuje na zrozumienie.

Nasza szkoła również włączyła się w akcję jako znak solidarności z osobami z autyzmem. Z uwagi na to, że w tym roku dzień przypadł w weekend, wydarzenie obchodziliśmy 3 kwietnia. Tego dnia uczniowie klasy III uczestniczyli w zajęciach dotyczących zagadnienia autyzmu. Panie: Daria Piątkowska - Waniek oraz Sylwia Sobieszek przygotowały dla uczniów prezentację multimedialną, by w prosty sposób uzmysłowić młodym ludziom istotę tego zaburzenia.

Trzecioklasiści uczestniczyli w pogadance i uświadomili sobie, że osoby ze spektrum autyzmu, chociaż wyglądają zupełnie zwyczajnie, to odbierają świat inaczej niż większość z nas. Podczas zajęć nie zabrakło również ćwiczeń, dzięki którym dzieci mogły doświadczyć, jak odczuwają i odbierają świat osoby z autyzmem. Wszystkie podjęte działania miały na celu podniesienie świadomości naszych uczniów na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby osób z autyzmem.

Sądząc po zachowaniu uczniów - działania przyniosły skutek.