Publiczna Szkoła Podstawowa im. Haliny Mirosławskiej w Grabowie nad Wisłą

Grabów nad Wisłą 57   26-704 Przyłęk

tel./fax 48 677-58-62

pspgrabow@gminaprzylek.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2340852
  • Do końca roku: 250 dni
  • Do wakacji: 57 dni

ZIELONE GRY - 26.02.2016 r.

"Zielone Gry " to projekt edukacyjno-ekologiczny, ale edukacja odbywa się w nim w bardzo atrakcyjny sposób: za pomocą gier planszowych oraz internetowej. Głównym założeniem projektu jest zwiększenie wiedzy na temat bioróżnorodności, zmian klimatu oraz ekonomicznej wartości ekosystemów. Projekt inspirowany jest ideą serious games, czyli gier, które nie tylko bawią, ale również skłaniają do refleksji, przekazują wiedzę lub pozwalają nabywać umiejętności. Do tegoż projektu przystąpiła Gminna Biblioteka Publiczna w Przyłęku, a w ramach przyjaznej współpracy z naszą szkołą również uczniowie kl. VI mogli wziąć udział w zabawie. Głównym koordynatorem działań edukacyjnych w naszej szkole jest p. Anna Nędzi, która odwiedziła naszych szóstoklasistów i przeprowadziła zajęcia. W dn. 26 lutego w ramach zajęć komputerowych zawodnicy zmierzyli się z grą pn. „Gra z Klimatem 2.0”. Jest  to wieloosobowa gra internetowa, wymagająca komunikacji między graczami. Uczestnicy otrzymują w użytkowanie dziewiczą, zalesioną wyspę, na której mogą prowadzić różnorodną działalność – od zbierania płodów leśnych po prowadzenie muzeum. Z ochotą ruszają na podbój wyspy i pomnażają swój osobisty majątek. Jednak każde działanie przynosi określone skutki: indywidualne i społeczne; ekonomiczne i przyrodnicze.

Mieszkańcy się bogacą, ale coraz częściej wyspę nawiedzają huragany, a część gruntów bezpowrotnie zalewa woda. Już po pierwszych rundach gry okazuje się, że użytkownicy muszą się wspólnie zatroszczyć się o dalszy los wyspy. Czy dojdą do porozumienia? Czy wszyscy będą przestrzegać tego, co ustalili? A może ktoś skorzysta z okazji do szybkiego wzbogacenia, nie bacząc na przyszłość wyspy i sąsiadów?

Gra jest prosta i intuicyjna – nie trzeba do niej zaawansowanych umiejętności obsługi komputera. Mimo że jest grą internetową, pozostaje doświadczeniem społecznym – wymaga negocjowania i współpracy, a niektórych graczy zachęca nawet do filantropii. Jedna rozgrywka wystarczy, żeby poczuć odpowiedzialność za wspólne dobra.

Pierwsza część projektu w postaci gry internetowej bardzo spodobała się uczestnikom. Już niebawem drugi etap, podczas którego uczniowie zmierzą się z grami planszowymi o tematyce ekologicznej.

Za dzisiejsze spotkanie i przekazaną wiedzę serdecznie dziękujemy p. Ani Nędzi i zapraszamy ponownie.